کشت وصنعت و دامپروری مغان می تواند در کشاورزی کشور اثر گذار باشد
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی :

کشت وصنعت و دامپروری مغان می تواند در کشاورزی کشور اثر گذار باشد

اردبیل-ارتاویل نیوز- معاون بهبود امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شرکت کشت وصنعت و دامپروری مغان به عنوان یک واحد بزرگ کشاورزی-صنعتی، می تواند در کشاورزی کشور اثرگذار باشد.

 

به گزارش ارتاویل نیوز ، عباس کشاورز روز پنجشنبه در جمع مدیران و کارشناسان امور زراعت کشت وصنعت مغان افزود: ما چهار دشت کشاورزی در کشور داریم که یکی از مناطق حاصل خیز کشاورزی کشور ˈدشت مغانˈمی باشد لذا فرصت بسیار خوبی است تا پیشرفت علوم کشاورزی را به عرصه ظهور برسانیم و حتی در مقایسه با دیگر کشورها، خودکفا و پیشرو باشیم. 

وی ادامه داد: کشت وصنعت مغان باید محل عرضه و معرفی پدیده های نو و ارائه مدل های جدید در عرصه تولیدات کشاورزی باشد و امروز ظرفیت آبی و خاکی مغان محل مناسبی برای کشت محصولات زراعی می باشد . 

او گفت: کشاورزی رعیتی و سنتی هنر کشاورزی نیست و ما باید از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی مدرن حرکت نماییم. 

معاون وزیر کشاورزیبا اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت : برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری طرح های ده ساله ای تدوین نموده ایم و برنامه ما در وزارت جهاد کشاورزی حرکت به سوی تولید داخلی جهت قطع وابستگی می باشد، لذا دغدغه امروزکمیته اقتصادی دولت و در راس آن رییس جمهوری، امنیت غذایی و حرکت به سمت خودکفایی محصولات است .

کشاورز گفت: امروز کشور به سرمایه گذاری مولد نیازمند است و باید تحقیقات در امر کشاورزی به عنوان محور استقلال کشور مد نظر باشد. 

او، از تدوین پنج برنامه کلان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: افزایش تولیدات محصولات اساسی ،افزایش درآمد صادراتی، افزایش تولیدات نهاده های موردنیاز، کشت پاییزه و زمستانه و اجرای کشت فراسرزمینی، پنج برنامه کلان بخش کشاورزی هستند.

وی اضافه کرد: در سال جاری، توسعه مکانیزاسیون برای همه محصولات و برای همه تجهیزات مورد عرضه اعم از تجهیز ادوات کمباین و تراکتور با مارک شناخته شده و مورد قبول متقاضیان صورت می گیرد. 

کشاورز ، توسعه کشت پاییزه و زمستانه را از دیگر سیاست های وزارتخانه نام برد و گفت: اگر بخواهیم وابستگی راکم کنیم باید مناطقی را برای کشتت برخی محصولات مانند چغندر که نیاز آبی بالایی دارند انتخاب کنیم و به کشت پاییزه بپردازیم. 

اروجعلی محمدی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشت وصنعت ودامپروری مغان نیز با ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت کشت وصنعت مغان گفت: ما سال های سختی را در زمینه صنعت و کشاورزی کشور سپری کرده ایم . 

وی افزود: این شرکت فراز و نشیب های سختی را پشت سر گذاشته است و امروز ما به حرکت مضاعف نیاز داریم تا کاستی های موجود را جبران نماییم. 

وی ادامه داد : متاسفانه سطحی نگری در اداره امور و کلان کشور عارض این قطب کشاورزی نیز بوده است ما امروز بیش از پیش به سرمایه گذاری مولد نیاز داریم تا زمینه اشتغال زایی و رشد اقصادی فراهم گردد . 

محمدی گفت : کشت و صنعت و دامپروری مغان در حال حاضر به ادوات و ماشین آلات جدید کشاورزی نیازمند است تا با تامین آن بتوانیم به رشد مولد محصولات کشاورزی دست یابیم.

او اضافه کرد: امروز مجموعه شرکت، در سنگر کار و تولید با الهام گرفتن از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی شبانه روز در سعی وتلاش هستند.

وی، ادامه داد: ما باید با تلاش و کوشش فراوان و تولید بیشتر، بیش از پیش در حفظ و حراست از دستاوردهای نظام بکوشیم.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن دو هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چندین واحد تولیدی دیگر، از شرکت های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.

7121/530

 

 
انتهای پیام /* 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ] [ 13:39 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 114887
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1